Gå til innhold Gå til meny

Tester for mosjonister

Alle kan ta en utholdenhetstest, uansett treningsnivå. Du trenger ikke være medlem på treningssenter eller være tilknyttet et idrettslag/forening for å kunne ta testen.

maksO2test

Testing av maksimalt oksygenopptak

HVORFOR TESTE FORMEN?

Forskning viser at kondisjon eller maksimalt oksygenopptak, er det beste målet på hvordan det står til med den generelle helsa vår.

DETTE FÅR DU SVAR PÅ:

  • Maksimalt oksygenopptak
  • Maksimal puls
  • Kroppsmasseindeks (KMI)
  • Individuelt treningsprogram
  • Lungefunksjon (spirometri)

Vi kan også utføre avanserte målinger av lungestørrelse og lungefunksjon.

TESTEN

Gjennomfør en lett oppvarming på ca. 15 minutt.
Ha på deg vanlige treningsklær og rene joggesko.
Testen gjennomføres med gåing eller løp på tredemølle, – varighet 5-6 minutt.

TRENINGSPROGRAMMET:

Utholdenhetstesten er et nyttig redskap for å foreslå hvilken treningsform eller aktivitet som passer best for deg. Etter testen lager vi et treningsprogram med pulssoner.
Dette gjør at du vil trene mer effektivt og komme i form raskere. Testen kan gjentas etter noen måneder for å måle om treningen gir resultater, og for å justere treningsprogrammet.

FUNKSJONSHEMMEDE

Tester kan gjøres ved bruk av rullestol eller kjelke på den store tredemølla.

NÆRINGSLIVET

Egne pakker for bedrifter/firmaer. Pakken kan i tillegg til tester også omfatte foredrag om trening og kosthold.

  • Følg oss på Facebook

Utvikling og design: Digipark og Lindseth Reklame